Friday, May 27, 2005

macam mana ni

aduhai


Ya Allah, kadang-kadang rasa tak mampu nak lalui ujian Allah. Manusia minta macam-macam, nak minta, tapi nak minta pun malas-malas. Macam mana Allah nak bagi. Ada ke patut, dah terjaga dah, boleh dikatakan setiap hari terjaga di tengah malam, sbb niat tahajjud dari awal kan.. tapi duk malas-malas juga nak bangun.. damn it!!!!


Ya Allah Tuhan yang maha tahu, Kau yang mengetahui dan menguasai hati ini, tetapkan hati ini di Jalan Mu Ya Allah, satukan lah hati-hati ini untuk bergerak ke matlamat Mu Ya Allah. Beri kekuatan pada hati-hati ini, bimbing lah hati-hati ini menuju nur Mu, akhirnya redhakanlah hati-hati ini dengan segala ketentuan Mu."


Kenapa saya suka pergi offshore
1. Hati menjadi tenang - mungkin kerana dikelilingi laut.
2. Semua org senyum dan mesra
3. Alhamdulillah, Allah mudahkan diri buat ibadat sunat.


Persoalannya???
Macam mana nak implimentasi "kehidupan" offshore di atas darat??? Ya Allah, tolonglah permudahkan segalanya.